قیمت لوله فلکسیبل | فروش لوله فلکسیبل

الکتریسیته بخشی جدایی ناپذیر در زندگی امروزه همه افراد می باشد. سیم کشی و کابل کشی ساختمان یکی از مراحل بسیار با اهمیت در ساخت می باشد. رعایت نکردن ایمنی کافی و تهیه کابل ها و لوله هایی که از استاندارد کافی برخوردار نیستند می تواند مشکلات جدی به دنبال داشته باشد. وجود یک روکش مناسب برای سیم ها از ضروریات است. این روکش باید دربرابر خوردگی، رطوبت و آسیب های خارجی دیگر مقاوم باشد. لوله فلکسیبل به عنوان یک روکش استاندارد برای سیم ها و کابل ها و همچنین در دوربین های مدار بسته استفاده می شود. در ادامه به معرفی لوله فلکسیبل و ویژگی ها و انواع آن پرداخته شده است.

لوله فلکسیبل چیست؟

لوله فلکسیبل که به آن لوله فلکسی نیز می گویند، یک لوله فلزی است که سطح مقطعی گرد دارد و به لوله خرطومی فلزی نیز معروف است.  لوله فلکسیبل برای محافظت از سیم ها و کابل هایی که برای انتقال الکتریسیته استفاده می شوند، کاربرد دارد. سیم ها و کابل ها از درون این لوله که دارای سر پلاستیکی است رد می شوند و به این واسطه از آسیب هایی مانند لخت شدن سیم، قطع شدن و ساییدگی در امان می مانند. با وجود لوله های فلکسیبل یا خرطومی فرایند برق کشی ساختمان در مدت زمان کمتری صورت می گیرد.

انواع لوله فلکسیبل

لوله های فلکسیبل در دو نوع وجود دارند که هر یک از آن ها در فضای مخصوصی استفاده می شوند:

لوله فلکسیبل روکش دار

این لوله ها دارای یک روکش پلاستیکی از جنسPVC می باشند و در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم هستند، به این علت از این نوع لوله ها در محیط های خارجی که رطوبت بیشتری وجود دارد استفاده می شود. همچنین این نوع لوله ها بیشتر در دوربین های مدار بسته کاربرد بسیاری دارند.. قیمت مقرون به صرفه آن ها از مزایای این نوع لوله ها می باشد و از رایج ترین نوع لوله های فلکسیبل می باشد.

لوله فلکسیبل بدون روکش

این نوع لوله هیچ گونه پوششی ندارد و استفاده از آن بیشتر در محیط های داخلی می باشد و در دوربین های مدار بسته هیچ کاربردی ندارد.

سایز لوله فلکسیبل

سایزبندی لوله های فلکسیبل بر اساس قطر سطح مقطع آن ها می باشد. با توجه به قطر لوله تعداد مشخصی از سیم و کابل می تواند در آن قرار گیرد. بسته به نوع فضا و محیطی که سیم کشی در آن قرار است انجام گیرد از سایزهای مختلفی از لوله می توان استفاده کرد. اندازه های رایجی که برای لوله فلکسیبل وجود دارد عبارتند از: 11، 13، 16،21، 25، 29، 36، 42 و 48 میلی متر.

ویژگی های لوله فلکسیبل

لوله های فلکسیبل در رنگ های مشکی، سفید و طوسی در بازار وجود دارند. این لوله هل دارای ویژگی هایی می باشند که استفاده از آن ها را گسترده کرده است. تعدادی از ویژگی های لوله فلکسیبل در زیر آورده شده است:

مقاومت بالا در برابر فشار خارجی

مقاومت در برابر کشش و ضربه

انعطاف پذیری زیاد

عدم پوسیدگی در برابر نور آفتاب

مقاوم در بربر مواد شیمیایی

طول عمر بالا

اتصالات آسان و دردسترس

وزن کم

دفع رطوبت

توانایی تخلیه الکتریسیته ساکن از طریق اتصال به زمین

روش کابل کشی فلکسیبل

برای این که بتوان لوله های فلکسیبل را در ساختمان نصب کرد نیاز است تا بست هایی را به سر آن ها متصل کرد. انواع بست ها با سایزهای مختلف وجود دارد که بسته به سایز لوله فلکسیبل می توان سایز بست را انتخاب کرد. فنرهای مخصوصی وجود دارد که برای انتقال دادن کابل ها و سیم ها به درون لوله از آن ها استفاده می شود.

گلند لوله فلکسیبل

گلند قطعه ای پلاستیکی یا فلزی است که برای اتصال کابل ها به جعبه اتصال، سینی کابل، تابلوها و دیگر تجهیزات استفاده می شود. با اتصال گلند به لوله فلکسیبل می توان از کابل ها و سیم ها در برابر عوامل محیطی مانند ورود حشرات یا ورود نور خورشید و یا ضربه جلوگیری کرد. 

ویژگی های استناندارد لوله فلکسیبل

طیف وسیعی از انواع  لوله های  تک لایه و چند لایه بسیار متفاوت را ارائه می دهد که خواسته های فنی بالایی را برآورده می کنند. اندازه لوله از 4.5 تا 125 میلی متر قطر دارد ، از سبک تا سنگین و بعضا انعطاف پذیر تا بسیار انعطاف پذیر هستند..

بسیاری از لوله ها به طور خاص تأیید می شوند ، به عنوان مثال CSA ، UL Recognition ، NFR ، SNCF ، DB و غیره

دارای سیستمی ایمن و مطمئن که نصب آن آسان و با اتصالات ضد ارتعاش و قدرت اتصال سیستم حفاظت از نفوذ  بالایی مطابق با روشهای آزمایش شناخته شده می باشد .

مقاومت در برابر ضربه بالا حتی در دماهای پایین  و مقاومت فشاری بالا (حداکثر بار)،مقاومت خمش معکوس بلند مدت ،مقاومت شیمیایی خوب وحفاظت از آتش (اشتعال پذیری و تولید دود) ومقاومت خوب در برابر آب و هوا.

ما انواع مختلفی از سایزها را برای کاربردهای متنوع با نیازهای فنی مختلف ارائه می دهیم

اندازه های PG 7 تا PG 48 با اندازه های متریک M 12 تا M 63 جایگزین شدند.

اندازه های اضافی در استاندارد اروپا پذیرفته شده است ، محدوده M 6 تا M 110 را پوشش می دهد.

IEC 62444 یک استاندارد ایمنی است و دیگر یک استاندارد ساختمانی نیست با عملکرد تعریف ابعاد ، مانند DIN 46319 یا DIN 46320.

این بدان معنی است که عملکردهای مورد نیاز یک اتصال کابل می تواند تحقق یابد بدون محدودیت اعمال شده توسط فرم های تجویز شده ، مانند:

تسکین فشار

درجه محافظت

مقاومت در برابر ضربه

محدوده دما

 

تمام ویژگی های سری SKINTOP proven اثبات شده: آسان ، سریع ، دائمی

نصب ، کاهش بهینه فشار ، محافظت در برابر لرزش ، متغیر

محدوده بست و آب بندی مطابق با کلاس حفاظت IP 68.


تماس با ما

آدرس دفتر مرکزی: تهران – خیابان سمیه – نبش موسوی – ساختمان سعید- طبقه 4 واحد 51

تلفکس: 86074195-86074027-86074336

ارتباط در واتساپ : 09335144488

ایمیل:‌ info@elconco.com

Search