یوبولت کاندوئیت چیست ؟

یوبولت کاندوئیت چیست ؟

یوبولت کاندوئیت یک ابزارساده با کاربردهای فراوان در صنایع می باشد 

از یوبولت کاندوئیت برای اتصال لوله کاندوئیت ها استفاده می شود , از این نظر اهمیت بسیاری در صنایع دارد .

یوبولت ها ابزارهایی به شکل U هستند که از سر دو طرف به لوله های کاندوئیت متصل می شود . سایز یوبولت ها بین 2/1 الی 6 اینچ و فاصله بین دوسر آن ها 20 الی 150میلی متر است .

کاربرد یوبولت کاندوئیت چیست ؟

این ابزار نقش یک تکیه گاه , پشتیبان و محافظ را برای لوله های کاندوئیت ایفا می کند . بیشترین کاربرد آن در حوزه لوله کشی کاندوئیت است .

لوله کاندوئیت نوعی محافظ برای سیم ها و کابل ها است , به خصوص سیم های برق که از آن عبور داده می شوند .

محدود کننده

یوبولت ها با محدود کردن لوله کاندوئیت , بدون هیچ گونه لرزش و فشاری در نقطه اتصال لوله ها , از افتادن , حرکت کردن و یا تماس لوله ها با قسمت های دیگر جلوگیری می کند .

همچنین در زمان تغییر مسیر لوله کاندوئیت به عنوان اتصالات بین لوله های مختلف کاربرد دارد .

افزایش ارتفاع لوله ها

یکی دیگر از کابردهای یوبولت کاندوئیت , استفاده از آن ها در قسمت هایی است که نیاز به افزایش ارتفاع لوله ها وجود دارد . به دلیل آن که گاهی لوله ها به درستی نصب نمی شوند و به مرور زمان و با کشش جاذبه شل می شوند و پایین تر از ارتفاع مناسب می آیند , در این صورت از یوبولت ها برای تنظیم ارتفاع کمک می گیرند .

همچنین با استفاده از یوبولت ها می توان سازه های متفاوتی را در سقف ها نصب کرد . به دلیل استحکام و ایمنی بالا امکان سقوط اجسام بسیار کم می باشد .

جنس یوبولت کاندوئیت

یوبولت کاندوئیت ها را با توجه به نیاز های مختلف , از مواد مختلفی می سازند . مهم ترین ویژگی ای که باید در ساخت یوبولت رعایت شود , تولید یوبولت با مقاومت و دوام بالا و خاصیت ضد خورندگی است . بنابراین برای تولید آن از فلزاتی استفاده می شود که خواص ذکر شده را دارا باشد . معمولا از فلزات کربن فولاد ساده , فولاد زد زنگ به شماره 304 , و فولاد ضد زنگ یا استیل به شماره 316 برای ساخت یوبولت ها استفاده می شود .

برای ایجاد خاصیت ضدخورندگی از لایه ها و یا محافظ های مخصوص برای این کار استفاده می شود .

انواع پوشش های به کار رفته برای ایجاد خاصیت ضد خورندگی

آب کاری توسط فلز روی

آبکاری به وسیله فلز روی یکی از روش هایی است که به وسیله آن باعث ایجاد خاصیت ضدخورندگی در یوبولت ها می شوند . در این روش یک لایه نازک از روی را با کمک جریان الکتریسیته بر روی یوبولت می کشند . این لایه نازک , کارایی یوبولت ها را افزایش داده و برای آب کاری در قسمت داخلی یوبولت استفاده می شود .

آب کاری گالوانیزه

توسط آب کاری گالوانیزه ضخامت لایه نازک روی افزایش می یابد . سازندگان یوبولت ها را در وارد مخزنی از روی مذاب می کنند و به این صورت , لایه ضخیمی از روی , بر روی یوبولت ها ایجاد می شود . از این نوع پوشش بیشتر در مکان هایی که رطوبت بالایی دارد استفاده میشود .

پوشش ترمو پلاستیک چیست؟

پس از مراحل انجام شده به وسیله پوشش ترموپلاستیک  یک لایه عایق بین فلزات مختلف ایجاد می شود که از خورندگی لایه روی در تماس با دیگر فلزات , پیش گیری می کند .

اندازه های یوبولت کاندوئیت

اندازه یوبولت ها با توجه به کاربرد آن ها ساخته و تولید میشود . فاصله بین دو سر یوبولت نیز با توجه به کاربردش متفاوت است . حداکثر مقدار فاصله دو سر یوبولت 15 سانتی متر است .

توجه داشته باشید که اگر این یوبولت ها به عنوان محدود کننده استفاده می کنید باید فاصله بین دو سر به طور دقیق اندازه گیری شود .

 

تماس با ما

آدرس دفتر مرکزی: تهران – خیابان سمیه – نبش موسوی – ساختمان سعید- طبقه 4 واحد 51

تلفکس: 86074195-86074027-86074336

ارتباط در واتساپ : 09335144488

ایمیل:‌ info@elconco.com

Search