لوله فلکسیبل

لوله فلکسیبل چیست ؟

 

لوله فلکسیبل لوله ای فلزی است , که به عنوان نوعی محافظ یا پوشش برای جلوگیری از آسیب دیدن کابل ها کاربرد دارد . برای جلوگیری از آسیب , کابل ها یا سیم ها را به درون یک لوله فلکسیبل قرار می دهند .

ویژگی های لوله فلکسیبل

مهم ترین شاخصه این لوله ها منعطف بودن آن است . بنابراین در برابر هر نوع کشش یا چرخشی مقاوم است . همچنین در فشارهای بالا , ماندگاری طولانی مدت در برابر نور آفتاب و در دماهای زیاد و کم بسیار مقاوم و مستحکم است و طول عمر بالایی نیز دارد .

 

انواع لوله فلکسیبل

 

لوله فلکسیبل روکش دار

 

اغلب از مدل روکش دار برای محافظت از سیم کشی دوربین های مدار بسته و همچنین محافظت از کابل هایی که در فضاها یا محیط های باز و مرطوب هستند , استفاده می شود . یک از ویژگی های بارزی که روکش PVC لوله های فلکسی دارا می باشد آن است که به صورت خودکار خاموش می شود . بنابراین هنگام آتش سوزی جای هیچ نوع نگرانی ای نیست .

 

 

لوله فلکسیبل بدون روکش

 

خب همانطور که از نامش پیداست این مدل روکش PVC ندارد . از این مدل اغلب در فضاهای داخلی استفاده می شود .

 

لوله فلکسیبل گالوانیزه

 

جنس این لوله ها از فلز گالوانیزه می باشد که قادر است فشار حداکثری را تحمل کند . در سایزهای استاندارد (11-13-16-21-25-29-36-42-48 میلی متر) موجود می باشد و باید مطابق نیاز و کاربرد سایز مورد نظر را انتخاب کنید .

 

لوله فلکسیبل خرطومی

 

لوله فلکسیبل خرطومی پلاستیکی

 

مدل خرطومی پلاستیکی همان طور که از نامش پیداست از جنس پلاستیک است .و از آن اغلب در ساخت تابلوهای برق به عنوان یک پل ارتباطی بین سینی کابل ها و درب تابلو استفاده می شود .

 

لوله فلکسیبل خرطومی فلزی

 

این مدل از جنس فلز ساخته شده است و در سوله ها برای برق کشی داخلی از این مدل استفاده می شود .

 

لوله فلکسیبل خرطومی فلزی مستحکم

 

برای ساخت این مدل از فلز فشرده شده استفاده شده است و در مکان هایی که خرطومی زیر پا می باشد , نصب می شود .

 

لوله فلکسیبل خرطومی روکش دار از جنس فلز و روکش پلاستیک

 

از این مدل برای محافظت در برابر نفوذ باران , گرد و غبار و دیگر عوامل محیطی استفاده می شود .

 

لوله فلکسیبل خرطومی روکش دار از جنس فلز و روکش نسوز

 

از این مدل برای سیم کشی محل هایی مثل کوره ها که دارای دمای بسیار بالایی می باشند استفاده می شود .

لوله فلکسیبل خرطومی شیلددار از جنس فلز و روکش شیلددار

 

این مدل در سیم کشی مخابراتی در فضاهای داخلی بسته کاربرد دارد و به عنوان عایق در برابر نفوذ امواج مغناطیسی عمل می کند .

لوله فلکسیبل خرطومی شیلددار از جنس فلز و روکش شیلددار و روکش پلاستیک

 

از این مدل نیز برای سیم کشی مخابراتی استفاده میشود اما در محیط ها و فضاهای  باز جهت جلوگیری از نفوذ باران , گرد و غبار , امواج مغناطیسی و عوامل دیگر محیطی .

 

لوله فلکسیبل خرطومی تابلویی

 

این نوع لوله فلکسیبل بسیار منعطف و مقاوم در دماهای متفاوت ( از 10- تا 80+ درجه سانتی گراد ) است . به آن خرطومی نرم تابلویی یا صنعتی نیز می گویند . فلکسی تابلویی دارای ضریب حفاظت IP55 (یک استاندار بین المللی که مقاومت تجهیزات الکترونیکی را در برابر نفوذ ذرات خارجی و همچنین آب تعیین می کند ) است . از این رو بسیار مناسب استفاده در محیط های داخلی می باشد . در ساخت تابلو برق , تجهیزات پزشکی و ... کاربرد دارد .

 

 

 

لوله فلکسیبل خرطومی شیاردار نسوز

 

به خرطومی نسوز , خرطومی چاکدار نیز گفته می شود . بیشترین کاربرد آن در صنعت خودروسازی می باشد . از آن برای برق کشی موتور ماشین استفاده می شود . مقاومت دمایی بسیار بالایی ( از 30- تا 150+ درجه سانتی گراد ) دارد . همچنین در برابر مواد شیمیایی و انواع روغن ها , بنزین و اسیدسولفوریک 2% مقاوم است .

توجه : برای نصب لوله های فلکسی به دیوار باید از بست های مخصوص استفاده شود. که باتوجه به سایز و اندازه لوله های فلکسی , در اندازه های مختلفی وجود دارد . حتما توجه داشته باشید که بست متناسب با لوله مورد نظر را انتخاب نمایید .

 

برای انتخاب و تهیه لوله فلکسیبل مورد نیاز خود می توانید از مشاوران ما کمک بخواهید . برای دریافت مشاوره با شماره های موجود درسایت تماس حاصل فرمایید .

 

 

 

 

 

 

تماس با ما

آدرس دفتر مرکزی: تهران – خیابان سمیه – نبش موسوی – ساختمان سعید- طبقه 4 واحد 51

تلفکس: 86074195-86074027-86074336

ارتباط در واتساپ : 09335144488

ایمیل:‌ info@elconco.com

Search