لوله-کاندوئیت

لوله کاندوئیت- انواع و کاربرد لوله های کاندوئیت

 

 

از لوله کاندوئیت برای جلوگیری از آتش سوزی سیم های برق , همچنین برای عدم تماس سیم ها با هادی ها استفاده می شود .

لوله های کاندوئیت در برق کشی ساختمان ها , شرکت ها , مراکز خرید , هتل ها و همچنین در تاسیسات زیرزمینی , با توجه به اندازه و نوع کاربرد و استفاده , توسط متخصصین کاندوئیت کار نصب می شود .

لوله کاندوئیت باید توسط NFPA  (سازمان اتش نشانی آمریکا – این سازمان استاندارهای مربوط به ایمنی و حفاظت در برابر آتش را وضع می کند ) تایید شود , سپس طبق استاندارهای ملی برق باید بر روی هر یک از لوله ها برچسب UL چسبانده شده باشد . این برچسب به منظور استاندارد بودن و قابل استفاده بودن لوله است .

مزیت استفاده از لوله کاندوئیت

خب همان طور که گفته شد این لوله نوعی عایق است . از مزیت های لوله کاندوئیت محافظت از انواع آسیب ها و جلوگیری از تداخل نویزی سیم ها و کابل ها می باشد . همچنین به کمک این لوله ها دسترسی به کابل ها و البته عملیات سیم کشی آسان تر و راحت تر خواهد بود . جنس لوله های کاندوئیت محکم و سفت است و قابلیت اجرا هم در سطح و هم درون کار را دارند . برای خم کردن یا فرم دهی به آن باید از دستگاه های لوله خم کنی استفاده شود .

انواع لوله کاندوئیت

لوله های کاندوئیت را با توجه ضخامت و خواص فیزیکی شان به دسته های مختلف تقسیم بندی می کنند :

کاندوئیت های فلزی

این نوع لوله های کاندوئیت از جنس فولاد گالوانیزه , فولاد ضد زنگ و همچنین از جنس آلومینیوم نیز هستند . از انواع دیگر فلزات در ساخت لوله کاندوئیت استفاده نمی شود . ازاین مدل بیشتر برای نویز گیری استفاده می شود .

کاندوئیت های PVC

این مدل از جنس PVC ساخته شده است. از لحاظ قیمت نسبت ارزان تر هستند . اما در برابر خوردگی و همچنین زنگ زدگی مقاومت بالایی دارند . از این نوع اغلب زیر سقف های بتنی کار می شود . مدل PVC در برابر حرارت مقاومت کمی دارد .

کاندوئیت های پلی اتیلن

این مدل از نظر انعطاف پذیری بین مدل های PVC و خرطومی قرار می گیرد . بنابراین بسیار مقاوم هستند و برای زیرکاری سقف های بتنی استفاده می شوند .

کاندوئیت های گالوانیزه

لوله های گالوانیزه به دو صورت موجود می باشد . لوله های گالوانیزه  از جنس فلز روی و کادمیم ساخته شده است . در برابر زنگ زدگی و رطوبت مقاومت بالایی دارد . از مدل گرم آن در مکان های با رطوبت بالا و فضا های باز استفاده می شود .و از مدل سرد آن در فضاهای داخلی استفاده می شود . کاربرد این مدل بیشتر در سیستم های امنیتی , دوربین های مدار بسته و سیستم اعلام حریق آتش نشانی می باشد .

کاندوئیت های خرطومی پلاستیکی و فلزی

این مدل از جنس PVC می باشد . و به نسبت ارزان می باشد . و در اندازه های 15 متری و 25 متری تولید و بسته بندی میشوند .

انواع لوله خم کن های کاندوئیت

مدل دستی

ازاین مدل در مکان هایی که دسترسی مناسبی به برق وجود ندارد استفاده می شود . و برای کاندوئیت های با اندازه کوچک کاربرد دارد .

مدل مکانیکی

توسط لوله خم کن مکانیکی می توان در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی خم روی لوله ها به وجود آورد . از این مدل برای لوله ها ضخیم تر و بزرگ تر استفاده میشود . بنابراین ابعاد آن بزرگ است و به راحتی قابل حمل نمی باشد . همچنین از لحاظ هزینه قیمت بالایی دارند .

مدل برقی

زمانی که نیاز به دقت و وسواس بیشتری در خم کردن کاندوئیت ها باشد از مدل برقی استفاده می کنند .

مدل هیدرولیکی

از مدل لوله خم کن هیدرولیکی برای خم کردن لوله کاندوئیت های بسیار بزرگ استفاده می شود . این مدل دقت بالایی دارد و خم های منظم و یک دست و گردی را بر روی لوله به وجود می آورد .

مدل PVC

لوله های کاندوئیت پس از حرارت به راحتی نرم و خم می شوند .

 

 

 

تماس با ما

آدرس دفتر مرکزی: تهران – خیابان سمیه – نبش موسوی – ساختمان سعید- طبقه 4 واحد 51

تلفکس: 86074195-86074027-86074336

ارتباط در واتساپ : 09335144488

ایمیل:‌ info@elconco.com

Search