همه چیز در مورد لوله فولادی برق

همه چیز در مورد لوله فولادی برق

با توجه به اهمیت لوله فولادی برق در صنعت ،در این مطلب میخواهیم به بررسی همه چیز در مورد لوله فولادی برق بپردازیم.

یکی از موارد مهمی که در ساخت پروژه های مختلف ساختمانی و صنعتی اهمیت فراوانی دارد سیستم برق کشی آن می باشد. برای این که سیستم برق کشی ساختمان کاملا ایمن باشد، نیاز است تا علاوه بر انتخاب یک متخصص برق با تجربه، از ابزار و تجهیزات مناسب و با کیفیت نیز استفاده کرد. وسایل نامناسب می تواند سبب بروز مشکلات مختلفی مانند برق گرفتی و مانند اینها گردد. لوله فولادی برق یکی از موارد مهم در صنعت برق کشی می باشد که استفاده فراوانی از آن می گردد. در این مقاله همه چیز درباره لوله فولادی برق و کاربردهایی که دارد گفته شده است.

معرفی برق کشی ساختمان

جهت حفظ امنیت یک ساختمان برق کشی یکی از مراحلی است که باید با دقت زیادی انجام گیرد. برای انجام سیستم برق کشی نیاز است تا در ابتدا نقشه برق کشی ساختمان کشیده شود و همه چیز بر طبق آن انجام گیرد. برای انجام سیستم برق کشی نشانه ها و علائم مختلفی را بر روی دیوار و سقف ها مشخص می کنند و لوله ها، کابل ها  و قوطی های مختلف را در این محل ها قرار می دهند. یکی از وسایل مهمی که در انجام تاسیسات برقی استفاده می شود لوله فولادی برق می باشد که نقش مهمی را در پوشش کابل ها و سیم ها ایفا می کند. 

همه چیز در مورد لوله فولادی برق را بدانیم

در هنگام سیم کشی پروژه های مختلف از انواع سیم ها و کابل های مختلف استفاده می گردد. این سیم ها در صورتی که بدون پوشش باشند ممکن است توسط حشرات و جانوران موذی جویده شده و سیم ها آسیب دیده و در نقاطی دچار لخت شدگی گردند. لوله فولادی برق را به عنوان پوششی برای کابل ها و سیم های مختلف به کار می روند و وظیفه حفاظت از کابل ها را بر عهده دارند.

برای ساخت لوله های فولادی برق از ورق های گالوانیزه استفاده می کنند تا بتواند در مقابل خوردگی و زنگ زدن مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

انواع مختلف لوله فولادی برق

برای این که همه چیز را در مورد لوله فولادی برق بدانید نیاز است تا با انواع مختلف آن آشنایی داشته باشید. این نوع لوله ها را در انواع و جنس های مختلفی تولید می کنند که می توان به مواردی مانند لوله فولادی برق استیل، لوله فولادی برق آلومینیوم، لوله فولادی برق گالوانیزه سرد، لوله فولادی برق گالوانیزه گرم و لوله فولادی برق رنگی اشاره کرد. استانداردهای مختلف بین المللی را برای ساخت این لوله ها به کار می برند و از ایمنی بالایی برخوردار می باشند.

لوله فولادی برق چه کاربردی دارد؟

در فضاهای داخلی انواع ساختمان ها، در مواقعی که باید به طور مستقیم با زمین ارتباط برقرار کرد، در بتن ها و به طور کلی مواقعی که نیاز است تا از کابل های مختلف در مقابل رطوبت و اسیدها محافظت شود از لوله فولادی برق استفاده می شود. همچنین در لوله کشی های روکار و نقاطی که امکان آتش سوزی و انفجار وجود دارد لوله های فولادی برق کاربرد بسیاری دارند.

بیشتر بخوانید:

لوله فولادی برق چیست

لوله فلکسیبل

تماس با ما

آدرس دفتر مرکزی: تهران – خیابان سمیه – نبش موسوی – ساختمان سعید- طبقه 4 واحد 51

تلفکس: 86074195-86074027-86074336

ارتباط در واتساپ : 09335144488

ایمیل:‌ info@elconco.com

Search