لوله فولادی برق چیست

لوله فولادی برق چیست؟

 

در این مطلب به بررسی اینکه لوله فولادی برق چیست و اجزا و انواع ان به چه صورتی است می پردازیم

سیستم برق کشی یکی از مهم ترین مراحل در پروژه های مختلف از قبیل ساختمان سازی و ساخت انواع سوله ها و کارخانه های مختلف می باشد. استفاده از ابزار و وسایلی که دارای ایمنی کافی می باشند از ضروریات اجرای برق کشی می باشد. عدم استفاده از ابزارهایی که نتوانند ایمنی لازم را فراهم نمایند می تواند خسارات جبران ناپذیری مانند برق گرفتگی و آتش سوزی را به فرد و ساختمان وارد نماید. لوله فولادی برق یکی وسایلی است که از آن در جهت پوشش سیم ها و کابل های برق استفاده می کنند. در این مقاله به این موضوع که لوله فولادی برق چیست و چه کاربردی دارد پرداخته شده است.

 

لوله فولادی برق چیست

 

در هنگام سیم کشی ساختمان های مختلف در صورتی که سیم و کابل ها دارای حفاظ مناسب نباشند اتفاقات متفاوتی ممکن است برای این سیم و کابل ها اتفاق بیفتد و خطرساز باشد. سیم های بدون حفاظ ممکن است توسط حشرات و جانوران موذی مانند موش خورده شوند و قسمت هایی از سیم ها لخت گردد که می تواند باعث برق گرفتگی و اتصالی شود. همچنین احتمال آسیب وارد شدن به سیم ها و کابل ها توسط ضربات مختلف مکانیکی امکان پذیر خواهد بود.

 

لوله فولادی برق را از ورق های روغنی تهیه می کنند و آن را به عنوان پوششی برای سیم ها و کابل ها در پروژه های مختلف به کار می برند. امکان گالوانیزه کردن این لوله ها وجود دارد و در صورتی که شرایط به گونه ای باشد که احتمال خوردگی و زنگ زدن لوله فولادی برق وجود داشته باشد آن را توسط پوششی از فلز روی گالوانیزه می کنند تا خاصیت ضد خوردگی پیدا کند.

 

انواع مختلف لوله فولادی برق چیست

 

به علت کاربرد گسترده ای که لوله های فولادی برق در صنایع مختلف دارند آنها را در انواع مختلف تولید می کنند. از انواع لوله فولادی گرم می توان به لوله فولادی گالوانیزه گرم، لوله فولادی گالوانیزه سرد، لوله فولادی برق رنگی و لوله فولادی برق گالوانیزه فابریک. لوله کاندوییت نیز یکی دیگر از انواع لوله فولادی برق می باشد که توسط شرکت PGCO تولید می شود و از سیم های برق محافظت می کند.

 

اجزای مختلف لوله فولادی برق چیست

 

لوله های فولادی برق برای نصب دارای اجزای مختلفی می باشند که از آن میان می توان به انواع زانویی های ساده، دور دار، و درب دار، سه راهی ساده و درب دار، کاندولت، درپوش، بوشن، سر لوله و ... نام برد. این اجزا باید با دقت و توسط متخصصین برق به یکدیگر متصل گردند و محافظی را برای کابل ها به وجود آورند.

بیشتر بخوانید:

سینی کابل

لوله فلکسیبل

 

 

تماس با ما

آدرس دفتر مرکزی: تهران – خیابان سمیه – نبش موسوی – ساختمان سعید- طبقه 4 واحد 51

تلفکس: 86074195-86074027-86074336

ارتباط در واتساپ : 09335144488

ایمیل:‌ info@elconco.com

Search